Monday, June 7, 2010

Working @ night...

coretan LeezaNM waktu 7:55 AM
Start from tonight aku kena pulun selesaikan job ni... i just got 1 week to finish it and i will... Dah lama aku nak sgt buat kerja2 freelance ni. Selain dari cari duit poket lebih skit aku punya attention utk tajamkan lagi skill yg aku ada. Pepatah mengatakan jauh perjalanan luas pengalamankan. Mr Hubby belikan aku laptop baru last saturday. Aku cakap ok je pakai laptop lama...dia nak jugak tukarkan yg lain...so last saturday pegi MIDVALLEY for PC FAIR. So dapat le laptop ni..RED RUBY...best jugak walaupun asalnya x nak kan. Orang memberi kiter terima ajelah. Kang kater sombong lak.
Masa kat MIDVALLEY tu ader citer kelakar dan memalukan...Kitaorg pegi ber3 je. Aku + Mr Hubby + IMAN ( my 3rd son). Masa kitaorg sibuk2 usha laptop, IMAN pun sibuk gak request mainan. This boy kan...kalu dia rayu2 nak something tu selagi tak dapat dia x akan giveup k. Sampai pegang kaki la. Then Mr Hubby pun janji la " kang kiter pg TOYCITY k..." Dalam hati aku amboi kang dalam tu byk le lagi pilihan...ha kang boleh tengok la si puteh ni punya cekadak. Dia bukan kira ni...kalu x dapat what ever dia nak dia akan ngamuk punya. Then kitaorg pun pegi la TOYCITY...masuk je...jalan2 dia usha TRANSFOMERS la apa lagi...ha...yg PRICE aroun 100++ ye...mak ai...kalu pandai jaga tak pe....kang kalu dia ngamuk seme dia baling...silap2 tahan tak sampai 10 minit je....sokitaorg pusing2 carik yg harga yg patut2 je...dan boleh share dgn 3 org lagi kat umah nun...itu pun kena ambik kira gak....pilih punya pilih jumpa la satu dinosour ni...ada bunyi...besar...and got 40% less...( laki aku bab2 less ni mmg penting...) Baru dok tanya sale girl tu sekali si IMAN ni jerit nak kencing...............................sekali aku pegi ALAMAK dah mengalir la.......aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... :) Terus x jadik beli...pegi carik baju kat JUSCO then salin pakaian terus pg makan.....hehehehehe...tebalkan jelah muka...apa nak buat...huhuhuhu...
Minat aku ni pelik skit. Tak ramai org suka dgn PROGRAMMING ni but i like it. Dari zaman study dulu sampai le skrg. Kadang2 sakit gak kepala...tapi bila solve satu2 kerja kepuasannya hanya aku yg tahu.
Tapi aku tak dek up to date sgt dgn teknologi ni...sbb kepala ni tak de lah sempat nak mengadap komputer ni jer. Sebagai isteri dan ibu...balik je rumah bersusun kerja menunggu. That's the reason why aku join gomen. Supaya beban kerja x le banyak sgt. Dulu masa private b4 ADLI ada kul 4pg buat keje lagi. Bila keretapi dah panjang ni x daya la. Bukan apa selagi aku tak tidur depa pun x tido lah jawabnya.
Kena re-schedule kerja umah. Kena bereskan everything b4 kul9 malam. Then sambung kerja2 ni.Best gak. But i have to make sure aku fresh utk ke ofis esok...sbb di sana kerja hakiki. Cari duit lebih cari duit lebih gak...tapi yang penting kena jujur dan amanah supaya rezeki tu BERKAT.

0 komen:

 

My name is Leeza NM Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea