Wednesday, June 2, 2010

Mengimbas kembali memori-memori yang lalu.

coretan LeezaNM waktu 9:43 PM

Sejak 2 menjak ni...rajin pulak aku layan fb ni...Sejak jumpa semula kawan2 lama..yang berbelas tahun tak jumpa dan contact...
Segalanya bermula bila kak azmah ( kak angkat aku kat TI penang ) add aku...then hari2 berikutnya menjejakkan aku dengan all my TI penang friends. Masa tu rasa mcm suka sangat. Aku rindukan saat2 belajar di sana. Banyak sangat kenangan manis aku di situ...TERLALU BANYAK.
Masa belajar kat penang ni aku susah sangat...ayah bagi RM10 je sebulan. No body knows. Apa boleh aku kata...ayah bukan x ada duit. Masa tu aku sorang je sekolah tp ayah aku mmg mcm tu. Ayah kata makan dah ader kat dewan makan so kenapa aku perlu duit belanja. So RM10 just for emergency. In 1993/94 RM10 tu bukannya besar sangat nilainya. Aku mmg tak berpeluang nak outing selalu. Aku ingat lagi...petang2 ada pakcik jual bihun sup kat belakang hostel...kawan2 beli aku mampu tengok...seriusly sedih sangat. Aku dapat biasiswa...tp yg dapat setahun sekali tu...RM96.00 je setahun. Sapa nak bagi biasiswa...aku sorang je sekolah. Ayah bekerja kerajaan pulak tu..lebih drpd mampu.
Setiap kali balik kg...ayah akan ambik dan hantar...sebab aku mmg x dek duit utk beli tiket balik pun. Sampai je kat asrama ayah akan hulur RM10..then dia akan tanya aku cukup tak. Aku angguk je...ayah garang...naik je asrama terus nangis tepi loker...itulah yg terjadi setiap kali ayah hantar aku balik dr kampung. Sekarang aku selalu cerita2 dgn anak sedara pasal tu. Mcm mana bertuahnya diorg ada ayah yg berkemampuan...boleh belajar dengan selesa...nak apa seme dapat...so belajar je lah jgn main2 kan...

Kat TI penang ni aku aktif olahraga. Memang dari sekolah lama lagi aku dah memang aktif dah...olahragawati tu dari sekolah rendah sampai la sekolah menengah. Masa kat TI kitaorg mmg serius training...setiap hari kul 3 ptg mesti dah berada di padang sekolah...sampai kul 6 ptg..coach nya guru kelas aku....Mr Jalud ( kat mana dia now...rindu sgt nak jumpa dia...). Aku jugak penolong ketua umah sukan..KHIR JOHARI.( warna kuning...) Rindu sangat saat2 ini....

Kat TI..aku ada KAKAK ANGKAT...kak azmah...kak atiq...baik gak dgn ramai kakak senior walaupun tradisi di teknik...senior and junior ni x ngam sangat2...KAK AZMAH...baik sangat. Banyak bantu aku...sayang sangat kat dia. Sampai sekarang still sayang kat dia cuma batas masa tidak memberikan aku kesempatan utk menulis surat seperti dulu...dulu2 kitaorg selalu tulis surat. Sehinggalah aku kawin...then seme bende dah tak berlaku lagi. To KAK AZMAH...thanks a lot.
ALONG..BOSS K5...hehehehe...itu nama panggilan aku masa kat TI. Along tu budak2 aspuri panggil. Aku bukan anak sulong pun...anak bongsu lagi...masa tu aku berkawan baik ngan 2 org lagi kawan...murni and susie ( budak tapah ) antar kami bertiga aku paling tua so Along la...Susie Angah and murni is achik...tp yg lekat dgn gelaran tu aku sorang je...smpi skrg...bila jumpa budak TI mmg aku masih dipanggil ALONG. Ada yg dah tak ingat nama aku pun. BOSS K5 ni lak datangnya dari jawatan yg aku sandang...jawatan apa ???? hahahaha...KETUA TINGKATAN je pun...semua ketua tingkatan lelaki kecuali kelas aku. Masa mula rasa nak nangis jugak...tp lama2 dah biasa...glamour la pulak...macam mana aku jadi KETUA TINGKATAN ni pun ada kes tau....hahahaha...
Emmm...CHENTA...chenta zaman sekolah...di sini jugak aku mula belajar berchenta-chenta. Bagi aku ianya bukan chenta monyet tau....sebab aku mmg serius menchentainya...tp bukan jodoh kami. Masa berchenta tu satu sekolah tahu...ada kami kesah. Cikgu2 cakaplah apa pun...kami tetap tak kesah...kena kes displin pun... DILARANG BERJUMPA...apa la cikgu ni kelas sebelah2 boleh ke tak terjumpa...hahahaha...aku masih ingat lagi cikgu jalud nasihat aku lepas kelas dia..." membazirnya je kamu bercinta...dating...nanti kamu kawin ngan org lain jugak..." oleh kerana yang menasihat ni cikgu kesayangan aku...so aku tak menjawab lah....aku senyum je lah. Fb jugak menemukan aku dgn dia yg penah aku sayangi...oppppsss....setelah bertahun jugak tak jumpa. Sempat sembang2... dia tetap kawan aku...dia penah jadi best friend dulu...dan skrg pun aku masih anggap begitu.

Gambar2 lama...ramai kawan2 yg upload gambar dolu2...melihat semula gambar ni mengingatkan setiap detik yang penah aku lalui dulu...masih segar diingatan. Dulu penah aku katakan pada cikgu jalud..." belajar di sekolah ini adalah kenangan terindah saya..." dan kalau saya boleh sampaikannya pada cikgu hari ini ia masih kekal sebegitu. Cikgu tetap cikgu kesayangan saya...saya belum sempat ucapkan terima kasih pada cikgu...i wish to meet u....

Cukuplah tu. Kalu nak ditulis semua...tak cukup hari aku menulis. Babai.



0 komen:

 

My name is Leeza NM Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea