Wednesday, June 30, 2010

Isteri muda abgku...

coretan LeezaNM waktu 10:10 PM
Al kisahnya hari Isnin yg lepas...nyah ( abg aku yg ke-2...kat perak anak no2 tu gelarannya NYAH) call ajak jumpa kat luar sbb nak pas tempoyak yg aku pesan utk kawan2 kat opis tu... Nyah tak nak dtg umah sbb kali ni dia datang KL dgn isteri mudanya... Perkahwinan nyah ni sebenarnya bukanlah rahsia...tapi sbb dia kawin dgn izin isteri pertama namun tetap mendapat bantahan dari anak2 terutama KAK LONG ( anak dara dia tinggal ngan aku) . So itu lah sbbnya dia tak nak datang ke rumah.
Tapi bila dia call malam tu aku suh je dia datang rumah. Yan ( isteri ke-2 dia tu) dah pegnent pun... Sejak kawin baru sekali balik kg and belum penah lagi berani bersua dgn sedara mara... hehehehe nak kawin berani tapi lepas kawin jadi takut pulak ekkk... So aku advice nyah datang je rumah... biar je anak dara dia tu jumpa dgn mak mudanya tu. Setakat mana sgtlah si anak tu berani buat perangai dan si isteri muda tu pulak sepatutnya kena bersedia facing all these matter...bukannya menyorok2 lagi...takut dgn bayang sendiri.
Dulu masa nyah ni nak kawin puas jugak aku advice dia supaya batalkan je hasrat dia tu. Sbb kesannya @ akibatnya besar sekali. Tapi biasalah kedegilan anak Hj Mokhtar ni...bukan boleh di pujuk2 lagi...begini kata aku...begini dia jawab....then after a month kawin....emmmm....aku senyum je lah bila dia start story itu and ini. Well dulu aku dah kata jangan tak dek sakit nak carik sakit...dia kata dah mmg sakit pun....now apa lagi sakit dah bertambah.... Dulu dia kata bagi peluang pada dia ....dan now aku kata balik kat dia...gunakanlah sebaik2nya peluang yg tuhan bagi itu dgn baik.
Bukan senang beb beristeri dua ni...dah jadual harian abang aku ni busy...bisnessman la katakan...emmm...ader lak 2 umah....tambah satu lagi jadual....jadual giliran umah pulak...apa2 pun walaupun sebelum diorg kawin aku bukanlah setuju dengan idea abang aku tu... tapi bila dah kawin... aku just hope segala yg kusut dapat di rungkaikan dengan baik. Aku cakap kat anak sedara aku...bila pompuan tu dah jadi isteri abi...so taraf dia dah jadi ibu/emak/ ummi...so nak tak nak...u have to hormat her as yr mum... kalau buat lebih kurang... itu mengundang dosa... dan jangan kata/ komen lebih...nasib kiter belum tahu...
Seorang kawan pernah tanya pada aku baru2 ni...aku izinkan tak hubby aku kawin lain...jawapan aku TIDAK . kenapa ? Kerana dia belum layak... Masih banyak tanggungjawab dia pada aku dan anak2 yg belum sempurna... Kalau ada hati jugak nak tambah tanggungjawab yg lain... LU PIKIRLAH SENDIRI....

0 komen:

 

My name is Leeza NM Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea