Thursday, May 20, 2010

Keberkatan rezeki....

coretan Leeza NM waktu 12:17 AM
Bulan Mei dah nak berakhir tidak lama lagi...begitu cepat masa berlalu...bulan rezeki bertambah skit tp ada pulak masalah2 lain yg datang...kete accident (ngan sepupu sendiri lak tu)...bulan ni jugak kena renew roadtax...bile nak renew x blh la pulak...sbb ader 3 saman speedtrap...hahahaha...alahai...sayangnya rezeki yg datang terpaksa pergi mcm tu je tanpa memberi manafaat...

Lepas sembahyang zohor td...muhasabah diri....rezeki aku ni ader yg x berkat ni...hehehehe... kelakarkan. Tp aku rasa betulkan apa yg aku pikirkan tu...bila kiter dapat rezeki yg byk tp ianya hilang begitu shj... pasti ada sesuatu yg tidak kena dgn rezeki tu. So aku pun mula menilai diri sendiri...kadang2 bende2 yg kecik kiter anggap remeh...tp bile melibatkan rezeki...jgnlah ambik mudah...sbb ianya menjadi darah daging dan penentu kebahgiaan kehidupan kiter...

Aku nak baiki mana yg termampu...bukan mudah sebenarnya dlm mencari keberkatan rezeki ni kwn2...tp aku nak cuba...tadi ada terbaca website ustaz zaharuddin...dia kata rezeki yg kiter sedekahkan itu akan menambahkan lg rezeki...so jgn takut utk bersedekah...menarik ni...aku nak cuba amalkan ni...walaupun x blh bagi byk....takpe la kan...mana yg mampu...

Moga dipermudahkan jalan. Bukan senang mencari keredhaan dan kebahgiaan ni kan. Kadang2 bila kehidupan kiter asyik diduga...pasti ada yang tersirat disebaliknya...fikir2kanlah...kawan2x...

3 komen:

kak mas said...

lama menghilang leeza... ye betul tu.. marilah kita banyakkan sedekah. insyaAllah ia akan balik kpada kita semula..

aYe said...

wow!we!wu! wajah baru. Dah update, lama aye tunggu dan akhirnya.. nie mesti aura BTN.

lee-za said...

kak mas : lama menyepi tp sesekali berkunjung jgk ke halaman kak mas tu...byk perkara yg perlu diselesaikan kak mas...perlukan masa utk bertenang...hehehehe

aYe : wow wee...selalu org kata pegi BTN kena dera...kan...tp akak pegi dgn fikiran yg terbuka... terima yg positif... asingkan yg negatif... then i got something from that... kiter yg menentukan...

 

My name is Leeza NM Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea