Thursday, May 20, 2010

Cuti Amah Kekal...

coretan Leeza NM waktu 11:30 PM
Heeee...Geram betul dgn tajuk berita ni...kawan2 boleh rujuk berita harian...muka depan click here ...tajuk ni betul2x buat hati ni geram. Walaupun sepanjang hajat menjadi isteri n anak ni aku belum le lagi menggunakan khimat amah ni...tp mcm2 cerita dah kiter dengar tentang musibah yg dibawa oleh diorang ni...eeee...

Kenapa ye...cerita yang mereka didera dibesar2xkan tp cerita mereka lari...mereka dera anak2 kiter....diorang tinggal anank2 kecil kiter begitu sahaja...diorg curik harta bende kiter...ada yg laki dicuri pun ada...dan mcm2x lagi cerita yg mmg x langsung enak didengar...tp umpama sekali air bah datang sekali pantai berubah...lepas tu senyap je...tak terbela pun kiter ni selaku warganegera...tp masalah mereka pulak yg lebih2 di bela...ya...yg dianiaya perlu dibela...tp biarlah adil...mereka juga mendtgkan masalah kepada kiter bukan sikit tau....

Bagi kawan2 yg berhasrat utk menggunakan khidmat amah...akak nasihatkan pikir le 2x atau 3x atau lebih lagi bagus...timbangkan buruk baiknya...baca keratan berita ni pulak... Bukan x ada yg baik...ada....tp byk benor le permintaan diorg ni...nak gaji tinggi le...nak cuti leee...rasanya kalau kerja dgn majikan melayu...biasa x byk mana pun kejenya....

Jadi bagi ibu2 dan isteri2 diluar sana...marilah kiter cuba kurangkan penggunaan diorg ni...kiter mampu laksanakan tanggungjwb kiter tanpa diorg ni...Insya-Allah. Pastinya...ada cabaran dan kesusahan yg perlu kiter hadapi...tp kalau pikirkan keberkatan...dan ganjaran yg akan kiter dapat hasil dari kesusahan dan pengorbanan yg kiter buat tu...pasti kiter sanggup...

Ader beberapa lagi artikel yang boleh kawan2 baca....tentang keburukan menggajikan si amah ni antaranya :

-kes eja (pelakon tu)di Harian Metro
-Seks Di Rumah Majikan - Ditulis di blog Mazidul(TV3)
-Amah penyelamat atau penyengat?

Oklah...pada yg guna khidmat amah ni...kalu rezeki dapat yg baik tu layan le diaorg jugak dgn baik...tp kalu dapat yg hampeh tu anto kan je la balik...jgn pening2x kan kepala...ambik lain...atau x payah ambik langsung....jgn dera depa pulak...

2 komen:

kak mas said...

betul tu. padahal kat sana gaji diorg kecik jer. kt sini pandai lak nak demand..

lee-za said...

betui tu kak mas...smlm kat paper berita harian ada satu artikel tu menarik minat liza...tajuknya... Tidak Siapa Kesiankan Majikan...betui la tu....

 

My name is Leeza NM Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea