Wednesday, May 7, 2014

meal shake: multivitamin hebat untuk anak, tambah selera makan, kurang jangkitan penyakit dan jugak anak yang bermasalah eczema

coretan LeezaNM waktu 2:54 AM

Mealshake... sumber makanan tambahan terbaik untuk anak2 kiter. Kenapa saya kata macam tu selain daripada membekalkan nutrien tambahan untuk anak2 mealshake juga mampu membantu anak2 yang mengidap asthma dan eczema.

Anak saya yang no5 Harith Farhan mempunyai eczema di yang serious dibelakang lutut kedua2 kakinya...selain dari tu bahagian muka dia jugak selalu kena. Sebelum bagi Farhan mealshake saya mengguna Herbal Blend. Memamg berkesan cuma kena sentiasa pakai... Sebab dari pemerhatian saya bila dalam seminggu tak sapu eczema tu datang semula. So saya decide bagi Farhan sekali sehari Mealshake, saya campur je dengan susu dia. Alhamdulillah dalam 3-4 hari gatal-gatal dan hitam-hitam belakang lutut dia dah ok. lepas dua minggu kulit dibahagian belakang lutut tu kembali normal. Klu tak dah jadi hitam belakang tu kesan gatal-gatal tu.

Anak yg no4 saya Nur Alia Qistina pun saya bagi Mealshake sebab bila dia stop menyusu saya pikir saya kena replace susu dengan something supaya anak saya kekal cergas dan sihat. Kanak2 sebaya anak-anak saya ni biasanya terlalu memilih makanan. So untuk elak diorg kekurangan zat saya rasa adalah lebih baik saya bagi dia Mealshake. Saya bukan bagi dia tiap2 hari pun... depend on demand heheheehehe... Kalu dia mintak nak susu... so saya bancuh la... Kadang seminggu 3 x..kadang 2 x. Bukan susah pun.

Anak2 yg lain tu kadang ambk jugak, saya campurkan dengan jus buah-buahan yang saya blend. Saya pun suka... klu buat carrot jus mesti campur. Kadang-kadang saya campur dengan ESP. Pelbagaikan citerasa supaya sentiasa rasa sedap dan lazat.

Actually kebaikan Mealshake ni tersangatlah banyak. Terdapat 19 jenis vitamin di dalamnya so uols pikirlah sendirikan baik ke tak kan.

vitamin A untuk mata melihat waktu malam, 
vitamin C untuk menyukarkan virus2 menyerang badan, 
vitamin B untuk tingkatkan metabolisme badan, 
vitamin D untuk tulang dan gigi yg kuat!
vitamin E untuk mengganti tisu-tisu rosak (anti penuaan)
vitamin K untuk mempercepatkan pulih pada luka-luka dan cepat menghalang darah dari keluar banyak..








Klu ada yang berminat nak cuba untuk anak2 uols boleh contact Leeza ok. Klu nak tahu tentang produk2 Shaklee yang lain boleh contact bila2 masa. InsyaAllah Leeza akan cuba bantu. Sama-samalah kiter jaga kesihatan kiter dan keluarga kiter yang tercinta ok. Dalam dunia ni kesihatan paling penting. Klu asyik sakit2 je... hidup kiter tak akan ceria dan bahagia.

Leeza NM / 0136020839
sms / wassup


0 komen:

 

My name is Leeza NM Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea