Thursday, May 8, 2014

Seronok buat bisness Shaklee ni????

coretan LeezaNM waktu 2:54 AM
Assalamualaikum.

Selalu bila citer bab perniagaan MLM ni semua orang mcm tak suka or fobia kan. Saya pun mcm tu. Nak kena carik orang... Nak kena jual barang... emmmm... Tapi atlast saya terlibat jugak dgn MLM bisness ni.

Ini bukan MLM pertama yg saya join... paling tinggi penah invest RM 4K++ utk satu bisness MLM dulu... tapi akhirnya kecundang jua... burn semenya... duit burn... barang pun akhirnya expired begitu saja. Akhirnya (hope ini yg terakhir...sebab saya akan terus berjaya dan berjaya selepas ini... kikikiki) saya bersama Shaklee dah genap setahun.

Bagaimana saya boleh terjebak ?


Saya tak diperkenalkan dengan Shaklee oleh siapa2. Bermula dengan membaca post demi post seorang adik angkat zaman sekolah rendah dulu @ fb. Mula2 post2 dia tu buat saya rasa macam kelakar.... kerana saya tahu dia buat iklan tapi iklan dia begitu bersahaja diselitkan dalam kisah kehidupan harian dia sebagai suri rumah tu. Cerita2 tentang mop lantai. Cerita2 dia tentang anak kembarnya, tentang mak ayahnya... macam2 lg la. Lepas saya melahirkan anak saya yg ke6 Alif Luqman badan saya sangat sakit2.... mungkin urat2ku semakin lemau. So nak ditakdirkan saya wassup ler adik angkat saya tu tanya.... ada supplement Shaklee untuk legakan sakit urat2 saya ni. So adik angkat saya ni suggest set berpantang pada saya.

Alhamdulillah. Setelah dua minggu consume saya sgt puashati, sakit2 urat belikat saya ni dah lega tau dan 1 hari tu lepas ampai kain pagi tu saya baru terperasan yang tumit kaki saya dah tak pecah lagi...huhuhuhhuhu... i suka...i suka... Terus bagi tau my adik angkat tu saya nak join jadi ahli tapi untuk pakai diri sendiri je... heheheehhe..mulanya begitulah. Tapi klu korang nak tahu first month tu saya terus layak bonus sebab kawan2 tumpang2 nak cuba bila one day saya gi opis utk settlekan somthing dan diorg tegur saya nampak lain sangat... Saya pun tak perasan sebab hari2 tengok muka sendiri kan.

Saya join bulan April 2013. Bulan Oktober 2013 saya berjaya melayakkan diri saya ke rank pertama sebagai Supervisor. Alhamdulillah. Berjaya meletakkan diri sebagai Supervisor bermakna saya jugak berjaya mendapat income 4 angka. Pada bulan Oktober ini jugaklah perginya seorang ayah tercinta dengan tiba-tiba kerana kemalangan. Liku-liku kehidupan saya bersama Shaklee penuh ranjau sebenarnya, namun saya tetapkan hati tidak mahu berundur. Saya mahu buktikan saya jugak mampu berjaya.

Apa impian saya ???

Impian... Banyaknya impian saya sebenarnya. Tapi untuk jangkamasa pendek ni saya nak fokuskan impian untuk keluarga dulu.
  • Saya nak bagi anak2 kehidupan yang lebih selesa. 
  • Mampu bawak anak2 pergi bercuti bila cuti sekolah
  • Mampu bayar yuran2 kelas2 yang anak saya nak join
  • Mampu bawak MAK saya pergi bercuti bersama keluarga besar saya. ( Saya nak bawak mak pegi jalan2 sana sini klu boleh selagi ada umurnya.)

Banyak lagi impian2 besar saya yang saya belum mahu declare. Saya jenis yang pentingkan keluarga dan anak2. So bila impian2 di atas dah mampu saya tunaikan, bermaksud saya dah mampu mengorak langkah untuk memikirkan impian2 saya...untuk kepentingan saya pulak... heheehehehe segala dah tersenarai cuma belum mampu saya publish je lagi.

Next target?

Saya nak move ke rank seterusnya. Saya nak increase income saya. Saya nak bantu anak2 Shaklee saya capai income 4 angka seperti saya. Percayalah segalanya tak mustahil.

Anda nak menyertai group saya dan ingin berjaya seperti saya?
 
Bila2 je boleh sms / wassup saya Leeza 0136020837. Nak tanya2 je.

Next post saya citer... kenapa saya tersentuh untuk terus bersama bisness Shaklee ini. Bukan hanya kerana supplementnya...bukan hanya kerana income yang telah saya jana... tapi ada yg lebih istimewa dari itu... tunggu ye nanti saya sambung.

Wassalam.




0 komen:

 

My name is Leeza NM Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea