Monday, July 6, 2009

Transformers Punya Angkara....

coretan LeezaNM waktu 10:53 PM
TRANSFORMERSSSSSSSSSSSSSSSS....Semenjak iklan citer TRANSFORMERS ni lancarkan...baik iklan PETRONAS...iklan KFC...@ iklan movie TRANSFORMERS tu sendiri... ADLI tiap2 hari mintak aku belikan toy TRANSFORMERS tu untuk dia DAN ADIK2nya sekali yang tak tahan tu nama Qistina pun masuk sekali. Bila aku kata Qistina tak main, sebab baby Qina girl...dia kata "abang tahu Qina suka jugak main TRANSFORMERS sian dia kalau ibu tak beli" dalam hati ibu ni "amboi2x pandainya anak aku ni bermain kata2...kecik2 pun dah pandai buat ayat2 membunuh"

Lepas dia (Adli) tengok iklan Petronas...dia dah siap mention..."ibu nanti isi minyak beli TRANSFORMERS sekali utk dia....dia nak yg namanya Bumblebee" Mak aiii...siap nama sekali dia tahu...utk adik2 dia pun dia dah decide apa karater yg patut ibu dia belikan. Adoi....dahsyat sungguh kesan TRANSFORMERS pada dunia anak2 ni kan... Masa time aku kecik2 dulu kalau tengok citer2 kartun ni taklah sampai tahap macam anak aku ni...sampai tahu karakter kartun walaupun baru 5 tahun...bila abang dah tahu and bercerite itu and ini maka adik2 pun dengan sendiri lagi expert lah kan...

2 minggu lepas BABAH (husband pengasuh) dia dah beli si Bumblebee ni utk Adli masa depa balik kampung... Kebiasaannya diorang ni (pengasuh la tu) akan belikan apa2 sahaja utk anak aku yg sulung (iaitu Adli). Jadi.... 2 org lagi hero aku tu mengamuklah nak jugak terutama Izzuddin la (angah). Puas aku pujuk, dekat sejam aku kat rumah Pengasuh petang tu...sampai naik geram la pulak...asal la beli kalau tak boleh beli 3 sbb sah2 anak aku akan mengamuk...hai masalah betul....last2 aku pun berjanjilah esok aku pi beli...huhuhuhuh...........nak beli pun bukan semudah itu sbb aku tak boleh beli TRANSFORMERS yg sama....kena bali karakter lain la....

Nak di jadikan cerite esoknya Izzuddin demam...so balik keje tu sblm pegi ambik dia...nak tak kena lah pi TESCO cari TRANSFORMERS. Tak sampai hati pulak nak ambik dia dari rumah kalau tak beli nanti mesti dia tanya...dah la demam kan....

Pegi TESCO semata-mata nak beli TRANSFORMERS je....pegi je kat bahagian toy tu dah nampak dah TRANSFORMERS....emmm poning jugak mokcik nak memilih.... Pilih punya pilih punya pilih....dah tak tahu nak pilih yg mana satu. Last2 beli 2 bijik...satu RM 19.90 itu paling murah tau....aku bekenan yg 39.90...tapi pikir2 balik kalu beli then anak2 aku ni mainnya baling je...membazir je....so belilah yg RM 19.90 ... So biler balik ambik diorg kat umah pengasuh...belum bukak gril lagi Izzuddin dah tanya "ibu dah belikan ke saya punya TRANSFORMERS? " dalam hati.. "nasib baik pegi beli jugak tadi kalu tak maunya ngamuk sekali lagi ni...".

Ingatkan bila dah dapat sorang satu habislah citer...2 hari sudah Adli cakap "ibu dengar ni kiter nak bagi tahu...TRANSFORMERS ni nanti bulan depan ibu beli lagi tau...nanti bila dah banyak2 ...ibu belikan almari utk abang simpan TRANSFORMERS ni tau...". Mak oooiiiii..... berapa banyak nak kena beli ni.... "Nanti abang bagi tahu ibu...nama dia nanti ibu carik la kat TESCO tu mesti ada, kalu tak ada ibu belikan kedai minyak pun ada....". Kuang...kuang...macam mana ni..... tak habis2 jawabnya...banyak giler karakter TRANSFORMERS ni....
May be macam ni lah...yang Adli tu bayangkan...(huhuhu...byk tu....)













0 komen:

 

My name is Leeza NM Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea