Bulan Mei dah nak berakhir tidak lama lagi...begitu cepat masa berlalu...bulan rezeki bertambah skit tp ada pulak masalah2 lain yg datang...kete accident (ngan sepupu sendiri lak tu)...bulan ni jugak kena renew roadtax...bile nak renew x blh la pulak...sbb ader 3 saman speedtrap...hahahaha...alahai...sayangnya rezeki yg datang terpaksa pergi mcm tu je tanpa memberi manafaat...
Lepas sembahyang zohor td...muhasabah diri....rezeki aku ni ader yg x berkat ni...hehehehe... kelakarkan. Tp aku rasa betulkan apa yg aku pikirkan tu...bila kiter dapat rezeki yg byk tp ianya hilang begitu shj... pasti ada sesuatu yg tidak kena dgn rezeki tu. So aku pun mula menilai diri sendiri...kadang2 bende2 yg kecik kiter anggap remeh...tp bile melibatkan rezeki...jgnlah ambik mudah...sbb ianya menjadi darah daging dan penentu kebahgiaan kehidupan kiter...
Aku nak baiki mana yg termampu...bukan mudah sebenarnya dlm mencari keberkatan rezeki ni kwn2...tp aku nak cuba...tadi ada terbaca website ustaz zaharuddin...dia kata rezeki yg kiter sedekahkan itu akan menambahkan lg rezeki...so jgn takut utk bersedekah...menarik ni...aku nak cuba amalkan ni...walaupun x blh bagi byk....takpe la kan...mana yg mampu...
Moga dipermudahkan jalan. Bukan senang mencari keredhaan dan kebahgiaan ni kan. Kadang2 bila kehidupan kiter asyik diduga...pasti ada yang tersirat disebaliknya...fikir2kanlah...kawan2x...
Kenali Saya
Adli
Izzuddin
Iman
qistina
Farhan
Alif
Nur Aneesa Qaisara
Showing posts with label Kejadian. Show all posts
Showing posts with label Kejadian. Show all posts
Thursday, May 20, 2010
Monday, August 3, 2009
Jatuh Motor Lagi...
Sejak kawin this is fourth time my hubby ni jatuh @ accident dgn motor dia tu. Itulah sebabnya kalu dia keluar dgn motor ni hati leeza selalu je tak tenang...tapi nak buat macam mana dah itu minat dia kan.
Hari Jumaat dia pegi S'pore....Hari Sabtu balik then terus pegi Ampang ada game futsal katanya. Kul 4.15 petang leeza call dia masih di Ampang. Game tak habis lagi katanya. Kul 7 lebih dia balik dagu, tangan, kaki seme berdarah....jatuh motor katanya. Yang sedih masa dia jatuh tu ada jugak hamba Allah yang terhati perut ni pegi rembat beg hubby...dalam tu ader baju, pasport and duit 3K....Manusia ni mmg la kan....orang dalam kesusahan dan kesakitan pun diorg nak buat jahat jugakkan...
Apa2 pun syukurlah kecederaan habby tak lah serius sangat. Tapi sakit jugak tu....Sian dia....Kepada teman2 yg selalu riding ni...be carefull la selalu....malang ni selalu tak berbau kan...
Categories
Kejadian
Subscribe to:
Posts (Atom)