Thursday, August 13, 2009

Bersediakah kiter untuk menemui yang ESA...

coretan Leeza NM waktu 6:49 PM
Salam....

Dari sejak seminggu hati agak tak senang dengan gejala virus yang sedang menular...lately makin menggusarkan hati bila kes kematian makin meningkat dengan begitu drastik sekali...

Bagi ibu yang ada anak kecik mcm lee-za ni...lagilah kan...last week anak demam hati ibu ni mulalah susah hati...tp alhamdulillah seme je ok nampaknya...cuma masih ader batuk dan selsema...

Semalam dikejutkan pula dengan berita kematian ustaz Asri...dari detik pertama mendapat berita sehinggalah ke hari ini...hati ini mula tertanya sendiri...andaikata sampailah masa Tuhan menjemput ku pulang...sudah bersediakah aku...Ustaz Asri alhamdulillah banyak amalannya...aku ???? Apa yang akan aku bawa...nak mengharapkan doa anak2...anak2 masih terlalu kecil...takut sekali mengingati mati ini...

Untuk ingatan pada diri sendiri dan kawan2 yang membaca...mengingati mati salah satu cara kiter muhasabah diri. Bukan senang nak jadi Hamba Allah yang soleh ni...nak tinggalkan perkara buruk ni bukan semudah yang kiter kata...

Lee-za dah start berazam....nak baiki apa yang patut...bukan ler nak jadi ustazah...tapi sekadar melakukan apa yang di suruh dan menjauhi apa yang dilarang...sekiranya mampu menjaga itu pun dah cukup baik kan...

3 komen:

kak wos said...

betul tu..
kalo awak pasan.. tetiap tawon.. biler kita semakin meghampiri ramadhan.. ramai yg di jemput puleh oleh Nya..
al-fatihah utk mereka..

maslemon said...

slm kak liza

lm x jguk blog.sy pon x smpt nk sentuh kmputer.betul tu,mati ditentukan Allah x sape pon dpt tau kecuali tanda2 bg org yg soleh dpt tau tanda2 kematian tp x sume memiliki kelebihan tersebut.byk berdoa dan membaca quran jiwa kt akan tenang..

lee-za said...

kak wos

kehilangan hampir..@ dlm ramadhan @ dlm syawal...ini beruntung kak wos...sbb setiap kali dtgnya ramadhan dan syawal pasti akan di kenang...jadi insya-Allah la ader la doa atau al-Fatihah yg dipanjatkan utk arwah...paling tidak le tu...

mas

skrang musim sakit mas...leeza masih dlm keadaan yg tidak berapa sihat lagi...but keje jgk ni...semoga hidup dan mati kiter dijalan yg diredhai Allah...insya-Allah.

 

My name is Leeza NM Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea